גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות ג'אז ובלוז

Stanley Jordan ,Bill Evans, Leonid Ptashka - Grammy Jazz Summit

ארכיון תאריך: 30 ינואר 2023 - 31 ינואר 2023

משך: שעה ו-45 דקות

לאוניד פטשקה מארח:
לראשונה בישראל! כוכבי הג'אז העולמי, זוכי פרס גראמי
Stanley Jordan (USA) & Bill Evans (USA)
בפרוייקט הבינלאומי
Grammy Jazz Summit
בהשתתפות:
לאוניד פטשקה (ישראל), פסנתר
יעקוב ניימן (ארה"ב), סקסופון
רוי יאנג (בריטניה - ישראל), זמר
והלהקה של לאוניד פטשקה
 
לאוניד פטשקה בהיותו ארט דיירקטור ומפיק מוכשר לצד הכישרונו המוזיקלי כפסנתרן ג'אז וירטואוזי, ידוע בהפקת פרוייקטים מוזיקליים בלתי רגילים, המשלבים סגנונות וזרמים שונים על במה אחת. במה יפתיע את הקהל הפעם?
הפרוייקט החדש של לאוניד פטשקה הנקרא "Grammy Jazz Summit" צפוי להיות האירוע הבוהק בעונה המוזיקלית הקרובה. השתתפותם של שתי אגדות הג'אז העולמי – גיטריסט הג'אז סטנלי ג'ורדן ונגנן הסקסופון ביל אוונס, הידועים בסגנון הנגינה הייחודי שלהם ובנסיונות מוזיקליים נועזים, הופכת את מופע הזה לבלתי נשכח.

סטנלי ג'ורדן ידוע כממציא של שיטת ה"טאפ" – שיטת הנגינה מיוחדת שבאמצעותה הוא מנגן על הגיטרה ממש כמו בפסנתר. וג'ורדן רכש בטכניקה המקורית הזו מיומנות בלתי נתפסת, במיוחד כשהוא מנגן על גיטרה על גיטרה עם שני צווארים, כשכל יד מנגנת על צוואר אחר, או כשהוא מנגן על פסנתר ועל גיטרה בו בזמן.

האלבום הראשון של ג'ורדן, הנקרא «Magic Touch», יצא ב-1985, כלל מנגינות מקוריות שניגן בסגנון המקורי שלו. התקליט הפך ללהיט במהרה והוצע כמועמד ל"גראמי", דבר שמאוד נדיר לתקליט ראשון. במשך כל הקריירה המוזיקלית שלו, סטנלי ג'ורדן התכבד להיות מועמד לפרס ה"גראמי" ארבעה פעמים. מבקר הג'אז מעיתון «Los Angeles Times» כתב עליו: "גאון - זו הגדרה משופשפת מדי מרוב שמימוש בעולם המוזיקה, אבל דווקא לסטנלי ג'ורדן היא מתאימה במלוא מובן המילה".
סטנלי ג'ורדן ניגן על במה אחת יחד עם אגדות הג'אז העולמי כמו Benny Carter, Dizzy Gillespie,
Art Blakey, Richie Cole.

הוא השתתף בהקלטות האלבומים של Stanley Clarke, Kenny Rogers. ביל אוונס – סקסופוניסט, זמר, מפיק, אומן ברמה בינלאומית, מועמד וזוכי פרסי ה"גראמי". הוא למד לנגן אצל סקסופוניסט המפורסם דייב ליבמן (Dave Liebman), ובזכות המלצתו הוזמן ללהקה של Miles Davis. אוונס היה סולן בשורת האלבומים של הלהקה, כולל האלבום המפורסם «We Want Miles» שקיבל את פרס ה"גראמי" ב-1982. לאחר מכן אוונס הצטרף ללהקתו של John McLaughlin ולהקת Mahavishnu Orchestra שלו. ביל אוונס השתתף בהופעות והקלטות של להקת «Elements» ושל הגיטריסט המפורסם Andy Summers.

ביל אוונס  ניגן בזרמים וסגנונות מוזיקליים שונים כגון: ג'אז, ג'אז - רוק, רגאיי, בלוראס, פאנק, היפ-הופ. הוא השתתף בהקלטות של סול-ג'אז מוזיקאי Les McCann וזמר הקאנטרי Willie Nelson. ביל אוונס מפיע יחד עם מוזיקאים מפורסמים רבים כגון Warren Haynes, Robben Ford, Randy Brecker, Jake Cinninger ורבים אחרים. ביל אוונס כבר ביקר בישראל בשנת 2018 במסגרת פסטיבל הג'אז Super Jazz באשדוד, בהזמנתו האישית של לאוניד פטשקה. סטנלי ג'ורדן מגיע לישראל לראשונה במיוחד לפרויקט "Grammy Jazz Summit".
לאוניד פטשקה – מוזיקאי ג'אז ברמה בינלאומית, פסנתרן וירטואוזי, מלחין, מפיק ובעל שיטת נגינה ייחודית ובלתי ניתן לחיקוי. פטשקה זכה ב-17 פרסים בתחרויות בינלאומיות ומשתתף בפסטיבלי ג'אז בכל העולם כאורח כבוד. לאוניד פטשקה הינו המייסד והמארגן של פסטיבל הג'אז הבינלאומי סופר ג'אז באשדוד. במסגרת הופעותיו ברחבי העולם הוא מנגן לצד כוכבי הג'אז הבינלאומיים המובילים ביניהם: Randy Brecker, Monty Waters, Mike Stern, Joe Lovano ורבים אחרים.
בתוכנית ינוגנו יצירות מקוריות של סטנלי ג'ורדן וביל אוונס, שהפכו לקלאסיקה בג'אז העולמי.

המופע ישתתף נגן הסקסופון המוכשר יעקוב יון ניימן, שההתארח פעמים רבות בפסטיבל הג'אז באשדוד לצד זמר הג'אז הידוע רוי יאנג, וגם הלהקה של לאוניד פטשקה: ולרי ליפץ בקונטרבס; אלקס אקופוב על התופים; אולג ניימן בסקסופון.


 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter