גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה

פסטיבל לטינו - אמריקה 2023 הנערה מאיפנימה - מחווה לסטן גץ

ארכיון תאריך: 3 מרץ 2023

משך: שעה ורבע

הנערה מאיפנימה- מחווה לסטן גץ עם דין צור והלהקה
מעבר לכל הפרסים והסופרלטיבים שקבל התקליט האלמותי "הנערה מאיפנימה" שהקליטו סטן גץ (טנור סקסופון) ז'ואו ג'ילברטו (גיטרה ושירה) עם האמן האורח (עד אז לא ממש מפורסם) אנטוניו קרלוס ז'ובים (פסנתר ושירה), ובטרקים בודדים גם אסטרוד ג'ילברטו בשירה, פרץ התקליט את גבולות הז'אנר בכך שהוא הביא את המוסיקה הברזילאית העממית, בעיקר סמבה ובוסה-נובה, לקדמת בימות הג'אז העולמי.
המינימלזים והפשטות המלודית מחד אל מול ההרמוניה הברזילאית המשגעת, נותנים כר נרחב לכל אמן ג'אז לאילתור והבעה אישית. הצליל האוורירי והרך של סטן גץ, עם הנינוחות והרוגע הברזילאי התאימו ככפפה ליד. השירים הנפלאים כמו: Corcovado , Desafinado , "הנערה מאיפנמה" הפכו לנכסים ג'אזיים, אשר כל נגן ג'אז מכיר מלפני ולפנים.
פריצת סגנון הבוסה לעולם הג'אז (סוף שנות החמישים – תחילת שנות השישים) הגיעה בדיוק בזמן, לאחר "משבר" הבי בופ וההארד בופ, אשר היו קשים לעיכול לקהל הרחב, ומן העבר השני הרוקנרול אשר כבש כל חלקה טובה של מאזיני המוסיקה. המוסיקה הברזילאית היתה מורכבת, אך עם צליל ואופי חדשים לגמרי, ומלאת חיים והבעה – והקהל הכיר את כוכביו החדשים – מהיבשת הדרום אמריקנית. 

בהשתתפות:
דין צור סקסופון 
תמר שרק שירה
ג'וארס דוס סנטוס תופים ושירה
קטיה טובול פסנתר
דניאל רינג גיטרה וקווקיניו
ג'ילברטו פרלמן בס

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter