גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הצגות

הר תפארת

ארכיון תאריך: 16 דצמבר 2021 - 18 יוני 2022

משך: שעתיים, כולל הפסקה

מאת אברהם עוז ובבימויו
עיצוב: טלי יצחקי
כוריאוגרפיה: רן בן-דרור
לחנים: עדן קלדרון
תאורה: ניזאר ח'מרה

משתתפים:
אביאל שיליאן, מאשה סמעאן, תום הדס, אסף מור, סמי מחאמיד, שני כיהלי, עדן קלדרון, יעקב שפירו, מורין דבח, מייק אברמוביץ, בועז צפריר

המחזה "הר תפארת" נכתב לפני כארבעים שנה כחלק מטרילוגיה בימתית על תולדות הציונות שיזם מנהל תיאטרון "נווה צדק" עודד קוטלר ונועד להעלות את סיפורן של העליה הראשונה וראשית הציונות.

במרכז המחזה עומדת פרשת חייו של יוסף פיינברג, דודו של אבשלום פיינברג הידוע, ואביה של דורה בלוך שנספתה בפרשת אנטבה. פיינברג היה דמות טראגית, איש העליה הראשונה וממיסדי המושבה ראשון לציון, מי ששכנע את הברון רוטשילד בפריז לתמוך בהקמת המושבות היהודיות בפלשתינה, ולאחר כעשור הפך לאחד ממנהיגי המרד כנגד פקידי הברון, ורוטשילד דרש את סילוקו מן המושבה - אחרת יסיר את תמיכתו במפעל ההתישבות היהודית. לאחר מכן ניהל בית בד בלב לוד הערבית, היה נהג דיליג'נס ולבסוף פתח בית מרקחת ביפו, ומת כשנסע לנוח ביריחו בניסיון להירפא ממחלתו, זמן לא רב לפני הקונגרס הציוני השישי.

על דמויותיו של המחזה שעלילתו פרושה מאז הפוגרומים ביהודי רוסיה ועד "קונגרס אוגנדה" נמנים בין השאר בן יהודה, רוטשילד, הרצל, אחד העם, נחמה פוחצ'בסקי, לבונטין, נורדאו, חיסין, פקיד הברון אוסוביצקי, ועוד. כל השאלות הפתוחות בדבר החלום הציוני והשלכותיו על מגשימיו וכל הסובבים אותם, המוצגות בו, נשמעות כאילו נשאלו היום.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter