גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-21:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 8:00-21:00
הצגות

וינסנט ריבר

ארכיון תאריך: 1 אוקטובר 2021 - 13 נובמבר 2021

משך: שעה ו-20 דקות

מאת: פיליפ רידלי
עברית: מאיר זיו זוהר
בימוי ועיצוב חלל: יובל כרמי
עיבוד מוסיקלי: אבי מצליח
משתתפים: מירב גרובר, דניאל הייל

המחזה “וינסנט ריבר” מאת פיליפ רידלי מתאר את סיפורם של אניטה ריבר ודייווי, שלכאורה אין בניהם כל קשר, המתנהלים בחיים מקבילים.

לילה אחד של וידוי מתיר כל הקשרים ביניהם ואנו נחשפים לסיפור מצמרר אודות וינסנט, בנה של אניטה, שנרצח על ידי נערים בתחנת רכבת נטושה בלונדון. הוא מרגיש רדוף. היא מרגישה חנוקה. היא מחפשת אמת. הוא רוצה גאולה.

המחזה מבוסס על מקרה אמיתי שאירע והציג במדינות רבות בניהן – אנגליה, ארה”ב, אוסטרליה, מקסיקו, יוון, איטליה צרפת ועוד.

המחזה כתוב בשני ממדי זמן משולבים היוצרים מעין סיפור מתח בלשי - זה של המפגש, שדייווי מגיע אליו חבול ממכות שחטף מקבוצת נערים, וזה של תמונות מהעבר, שלו ושל אניטה. המפגש מתקדם במין משחק שבו כל אחד בתורו חושף משהו במונולוגים המרתקים שלה ושלו. הדיאלוג נע בין רוך נוגע ללב לבין התפרצויות מכאיבות.
 
המעבר בין העכשווי לעבר הלא רחוק התחיל בחשדנות הדדית כאשר אניטה מנסה לפענח את בואו של דייווי. הוא שותק, מבוהל אפילו מעצם כניסתו לביתה. היא רוצה לדעת פרטים על הרצח ואיך קרה שדייווי מצא אותו. הוא רוצה לסלק ממוחו את התמונה הזאת. אבל בהמשך מתברר כי דייווי ואניטה גם יחד מחפשים משהו אישי מאוד, שאין לו מרפא. היא תישאר עם זעקת השבר והוא עם אות קין שחרט בנפשו.




מתוך דבר הבמאי:
מפגש מרתק בין אניטה ודייוי: היא מחפשת אמת. הוא מחפש גאולה.
לא הרבה השתנה בעולם ההומופוביה האלימה ובקשר שלה עם פחדים והכחשה של הומוסקסואלים ובני משפחותיהם בעשרים השנים שחלפו מאז בכורת המחזה.
המחזה וההצגה מציבים מראה אמיצה למציאות ההומופובית החוזרת על עצמה,
בכל הזדמנות, בכל מקום, ומטילה צל אפל על כל הישגי קהילות הלהט ב. אלה, מסתבר, אינם יכולים למחוק גינונים וגילויים של הפחדה, השפלה נפשית ואלימות מדממת של האחר, השונה.
המחזה נכתב בשני ממדי זמן משולבים היוצרים מעין סיפור מתח בלשי: זה של המפגש, שדיווי מגיע אליו חבול ממכות שחטף מקבוצת נערים, וזה של תמונות מהעבר, שלו ושל אניטה.
יובל כרמי

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter